كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع)

كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع)
امور فرهنگي وهنري قرآني تربيتي اعتقادي
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع) و آدرس canonemamhssan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





هر چه در خود فرو می رود و اندوهش را در خود مهار و کتمان می کند جانش بیمارتر و تنش رنجورتر می گردد.(یوسف آیه ۸۴) گاه از شدت اندوه نور و روشنایی از چشمانش می رود و سوی خود را از دست می دهد و سیاهی حدقه چشمانش به سپیدی می گراید. ( یوسف آیه ۸۴) اگر اندوه افزایش یابد و شخص آن را اظهار نکند و در خود فرو خورد جانش را می گیرد و به هلاکت می رسد.( یوسف آیه ۸۵ و ۸۶ و نیز کهف آیه ۶ و شعراء آیه ۳).این ها بخشی از آثار زیانبار اندوه و حزن است که آدمی می بایست خود را از آن دور نگه دارد و تنها چاره و راهکار رهایی از آن این است که خود را از شر عوامل ایجادی آن رهایی بخشد. رهایی از عوامل ایجادی حزن و اندوه به معنا و مفهوم آن است که عوامل ایجادی سرور و شادی را در خود انگیخته است.

از آن جایی که انسان آگاهی کاملی از عوامل ایجادی اندوه ندارد و گاه گمان می کند که چیز عامل است در حالی که از عاملیت برخوردار نیست و یا بر عکس چیزی را که عاملیت دارد نادیده می گیرد؛ و نیز از آن جایی که خداوند به عنوان آفریدگار انسان در قرآن همه خصوصیات بشری و عوامل ایجادی روحیات و حالات وی را بیان کرده ، بهتر آن است که با توجه به آیات قرآنی به تحلیل علل و عوامل ایجادی اندوه و راه های رهایی از آن بپردازیم. این نوشتار تلاشی است برای رسیدن به این هدف که با هم آن را می خوانیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 29 بهمن 1391برچسب:راهکارهای قرآنی رهایی از حزن, ] [ 16:56 ] [ اكبر احمدي ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

اين وبلاگ متعلق به كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع) شهر سلامي است ؛ اين وبلاگ در خصوص انعكاس فعاليت هاي ( فرهنگي وهنري ؛ قرآني ؛ اعتقادي ديني مذهبي ؛ وتربيتي راه اندازي شده است
موضوعات وب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





اك
اك

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 925
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 947
بازدید ماه : 1926
بازدید کل : 163212
تعداد مطالب : 733
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1

اك

اك اك اك اك